Hej Skåne
Kul att du hittade hit!
Vi på Edenvik hjälper företag att bygga starka B2B-varumärken – varumärken som inte bara låter bra på pappret, utan som människor faktiskt tror på. Vi tror på kraften i tydliga budskap, skarpa idéer och kommunikation som känns på riktigt.
I Skåne arbetar vi redan tillsammans med Engelholm Rehabcenter och Fredersen Advokatbyrå. Utöver det har vi förtroendet att hjälpa kunder som Securitas Technology, Texstar, SafeLine, Ramudden, Mousetrapper och Kairos Future.
Oavsett om det handlar om att positionera ett varumärke, skapa en kampanj som verkligen berör eller få den dagliga marknadsföringen att flyta smidigare, finns vi där som en strategisk och kreativ partner.
Vi är baserade i Stockholm men är på god väg att etablera oss starkare i Skåne – och vi ser fram emot att knyta fler kontakter med företag som vill växa, utvecklas och bygga starkare relationer med sina kunder.
Nedan hittar du några exempel på projekt vi har gjort tillsammans med våra kunder och jag hoppas det kan få dig att vilja ta dialogen vidare och att jag får bjuda på en kaffe.
Mig når du enklast på erik.karlsson@edenvik.se eller 073-655 43 79. Du kan även höra av dig direkt genom att fylla i dina uppgifter här.
Hoppas vi hörs!
Erik Karlsson
Koncept vi är stolta över:
Kvalitet med kunskap
Colly Components
Vi har hjälpt Colly Components att formulera sin roll på marknaden och skapa marknadsföring som hjälper dem i inriktningen av verksamheten och blir ett stöd i olika affärsbeslut.
Kvalitet är ett svårt ord. Väldigt många vill förknippas med det, men Colly Components har fog för sitt påstående. Man har alltid valt att arbeta med utvalda leverantörer med ett kvalitetsinnehåll. Det är den enskilt viktigaste egenskapen i Colly Components framgångsrecept.
Men endast ”statisk” produktkvalitet har ett begränsat värde. Att, som Colly Components, kunna öka värdet på erbjudandet med en specialistkunskap är något väldigt många företag söker och ser ett stort värde i. Ordet ”med” kan verka obetydligt. Men det gör en stor skillnad mot till exempel ”och”. Det innebär att det hänger ihop. Kunskapen får man på köpet när man köper kvalitet från Colly Components. Det är en integrerad del av erbjudandet.
Colly Components – Kvalitet med kunskap.

Sök inte jobb
STANLEY Security
STANLEY Security var inne i en expansiv fas och hade behov att rekrytera snabbt. Vi behövde hitta kandidater med teknisk bakgrund som inte hade STANLEY Security top-of-mind som arbetsplats. Det var en stor variation av roller vilket krävde sökande med flera typer av kompetenser och bakgrunder.
Vi tog fram kampanjkonceptet Sök inte jobb där vi uppmuntrade målgruppen, att istället för att söka jobb, ge STANLEY Security möjligheten att söka upp dom.
För att nå en stor målgrupp med en begränsad budget jobbade vi endast digitalt. Vi skapade kampanjsidan sökintejobb.se och spred kampanjen via medarbetarnas nätverk och sociala medier.

Vem tänkte ens på ergonomi för 30 år sedan?
Mousetrapper
”Mycket har förändrats på arbetsplatsen sedan 1990-talet, särskilt när det gäller ergonomi. 1994 utvecklade den svenska uppfinnaren Rolf Strömberg den första Mousetrapper. Sedan dess har Mousetrapper utvecklat produkter som hjälper människor över hela världen att uppnå en hälsosammare och mer effektiv arbetsdag framför datorskärmen. Vårt fokus har alltid varit att kombinera innovation med ergonomi, och vi är stolta över att fira 30 år som företag och fortsätta utveckla lösningar som förbättrar arbetsmiljöer och förebygger smärta. Med starkt fokus på hållbarhet och kvalitet fortsätter vi att driva branschen framåt.”
För att fira 30 år tog vi fram en kampanj som visar utvecklingen av Mousetrappers ergonomiska datormöss med en känsla för nostalgi.

Fyll i formuläret så hör jag av mig så fort som möjligt!
Vad sägs om att ta en kaffe och snacka marknadskoncept?
Kontakta mig.

