CASE

Uppdragsgivare

Mousetrapper

Projekt

30 år av ergonomi

Vem tänkte ens på ergonomi för 30 år sedan?
– Vi gjorde det.

Mycket har förändrats på arbetsplatsen sedan 1990-talet, särskilt när det gäller ergonomi. 1994 utvecklade den svenska uppfinnaren Rolf Strömberg den första Mousetrapper. Sedan dess har Mousetrapper utvecklat produkter som hjälper människor över hela världen att uppnå en hälsosammare och mer effektiv arbetsdag framför datorskärmen. Vårt fokus har alltid varit att kombinera innovation med ergonomi, och vi är stolta över att fira 30 år som företag och fortsätta utveckla lösningar som förbättrar arbetsmiljöer och förebygger smärta. Med starkt fokus på hållbarhet och kvalitet fortsätter vi att driva branschen framåt.

Insikt

För att kommunicera att Mousetrapper funnits i över 30 år så valde vi att låta materialet reflektera över utvecklingen. Det är ju ändå ganska mycket som hänt senaste 30 åren, både i sättet vi arbetar och vår medvetenhet kring vikten av att ha en hälsosam livsstil.

Detta tog vi fasta på och kommunicerade detta på olika sätt – från digitala kanaler till fysiska installationer på mässor och i showrooms.

"

Koncept-video

Marknadsmaterial för tillverkning av Delta ”Retro”

Implementering

Vi började med att rikta annonser brett i Sverige till individer som jobbar inom branscher där kontorsarbete är vanligast. Detta följdes därefter upp med mer riktade annonser till de som har visat intresse för materialet och/eller hemsidan med uppmaning att anmäla sig till en tävling. Det gick ut på att presentera en produkt relaterad till datorarbete som de har använt i 30 år för att få chansen till att vinna en ”limited edition” Delta.