Marknadsföring som skapar förändring
Case
Texstar
Vi uppfinner bara hjulet när det behövs
Edenvik har en tydlig idé om hur vi arbetar för att utveckla Starka koncept. Vi kallar det Märkesled – vilket är en trygghet för både oss och våra uppdragsgivare. Det blir lättare att se vart man är på väg när det finns en modell för att arbeta långsiktigt med kommunikationen. Både strategiskt och i genomförande.
Texstar
Vi uppfinner bara hjulet när det behövs
Edenvik har en tydlig idé om hur vi arbetar för att utveckla Starka koncept. Vi kallar det Märkesled – vilket är en trygghet för både oss och våra uppdragsgivare. Det blir lättare att se vart man är på väg när det finns en modell för att arbeta långsiktigt med kommunikationen. Både strategiskt och i genomförande.
Trendseminarium 2024
Change or Die Kickstarta 2024 med att ta del av årets trender på vårt trendseminarium.Världen går igenom kris efter kris. Då letar vi först automatisk efter trygghet och nostalgi, men sen behöver vi förändring. Nu kommer det nya. Förutsättningar som politisk...
AI-driven marknadsavdelning
AI-driven marknadsavdelningVälkommen på ett spännande frukostseminarium om hur Artificiell Intelligens (AI) kan stärka och underlätta er marknadsföring och varumärkesbyggande.NÄR: 17 oktober, 2023Frukost serveras från kl 8:00 och seminariet håller på 8:30-9:30.VAR:...
Skapa starka koncept som engagerar
Skapa starka koncept som engagerar Hur vi hjälper företag att växa genom effektiv strategi och kommunikation.Edenvik utvecklar koncept för varumärken som engagerar kunderna på ett djupare plan. Tanken bygger på att även om vi kanske inte kan styra våra kunders...
Employer Branding med Kantar
People are the brand! Välkommen på frukostseminarium 9 maj, med spaningar från World Employer Branding Day!Vi har bjudit in Employer Brand-experterna Kotomi Ogi Possnert och Katarina Önell från insiktsföretaget Kantar Sifo för att berätta om just Employer Branding. I...
Trendseminarium 2023
Snart är det dags förårets Trendseminarium!Onsdagen den 18 januari kommer Stefan Nilsson (@trendstefan) till oss för 13 gången och berättar om årets viktigaste trender inom lifestyle, design och beteenden. Är hållbarhet en forsatt lika stark trend eller har vi...
Sponsringsseminarium 2022
Vad kan du om sponsring?Välkommen på ett intressant frukostseminarium! Vill du skapa en starkt association till just ert varumärke med en djupare innebörd – då kanske sponsring kan vara ett verktyg för er! Vi har bjudit in Skidskytteförbundets marknadschef,...
Glöm inte varumärkesstrategin när du planerar din marknadsstrategi.
Glöm inte varumärkes-strategin när du planerar din marknadsstrategiHos många företag planeras den årliga marknadsstrategin med hjälp av Excel, dock inte med sofistikerade formler utan mer i form av en lista ärvda aktiviteter från föregående år.Få ställer sig frågan...
Trendseminarium 2022!
Trendseminarium 2022 Äntligen blir det Trendseminarium, välkomna onsdag den 9 mars! Då kommer Stefan Nilsson (@trendstefan) till oss för tolfte gången och berättar om årets viktigaste trender inom lifestyle, design och beteenden. Vad kommer vi göra till helgen?...
1% är mer än vad man tror
1% är mer än vad man tror Varje steg i kundresan utgör stora skillnader i slutändan, hittar du och förbättrar de små procenten är du på god väg mot ett starkare varumärke. När man pratar om marknadsföring tänker många i dag på betald annonsering och sociala medier,...
Dags för nya fikavanor när cookies försvinner
Dags för nya fikavanor när cookies försvinner De flesta vet nog vad cookies är och deras funktion, men för de som inte vet så kommer här en förklaring. Det är en liten textfil som webbplatser placerar på besökarnas dator för att kunna koppla besök...
Utforska nya vägar
Nyckeln till att lyckas bygga starka företag och varumärken är att förstå sin målgrupp på djupet. Hur tar de sina beslut? Vad och vem får dem att agera? När är de beredda att handla?
Edenvik lyssnar noggrant och gräver djupt för att förstå målgruppens drivkrafter. Vilket ger beslutsunderlag för att sjösätta en tydlig kommunikationsstrategi som ökar värdet på ert erbjudande. Vad vi kallar ett Starkt koncept.
Vad vi erbjuder
Genom att utgå från företagets strategi och affärsplan ser vi vilka områden som, med hjälp av en tydligare kommunikation, kan förändras och utvecklas snabbare. Med ett Starkt koncept i centrum, en röd tråd för kommunikationen, kan man arbeta effektivare och det blir tydligt vad som går i linje med strategin.
Fler och fler av våra uppdragsgivare har upptäckt att vi kan erbjuda en outsourcing eller förlängning av marknadsfunktionen, där vi går in och tar ett del- eller totalansvar. Ett sätt för dem att få tillgång till fler kompetenser utan att öka kostnaderna.
Vi uppfinner bara hjulet när det behövs
Edenvik har en tydlig idé om hur vi arbetar för att utveckla Starka koncept. Vi kallar det Märkesled – vilket är en trygghet för både oss och våra uppdragsgivare. Det blir lättare att se vart man är på väg när det finns en modell för att arbeta långsiktigt med kommunikationen. Både strategiskt och i genomförande.
När det går snabbare än vad vi förstår
På ledningsnivå är företag i dag bra på att sätta mål, strategier och åtgärdsplaner för att hela tiden utveckla verksamheten. Det planeras mätpunkter, delmål och lanseringsplaner
I andra änden är marknadsavdelningen, som med nyutvecklade strategier för hemsidan, sociala medier, mässor, kampanjer, content, marketing automation och internkommunikation förväntas leverera siffror och resultat som driver verksamheten framåt.
Men hur ofta gör dom det?
Nyckeln till att lyckas bygga starka företag och varumärken är att förstå sin målgrupp på djupet. Hur tar de sina beslut? Vad och vem får dem att agera? När är de beredda att handla.
Edenvik lyssnar noggrant och gräver djupt för att förstå målgruppens drivkrafter. Vilket ger beslutsunderlag för att sjösätta en tydlig kommunikationsstrategi som ökar värdet på ert erbjudande. Vad vi kallar ett Starkt koncept.
Vi uppfinner bara hjulet när det behövs
Edenvik har en tydlig idé om hur vi arbetar för att utveckla Starka koncept. Vi kallar det Märkesled – vilket är en trygghet för både oss och våra uppdragsgivare. Det blir lättare att se vart man är på väg när det finns en modell för att arbeta långsiktigt med kommunikationen. Både strategiskt och i genomförande