ON-seminarium /3 maj 2017

Beslutsfattandets psykologi: Om kommunikation och påverkan

Under seminariet kommer Richard Wahlund påvisa att beslut, liksom uppfattningar och attityder, i stor utsträckning styrs av psykologiska faktorer – beroende på hur information sammanställs och förmedlas. Detta gäller såväl konsumenters köpbeslut som yrkesverksamma experters och beslutsfattares beslut om köp och investeringar, eller läkares val av olika behandlingsmetoder. Medvetande om hur psykologiska faktorer påverkar vårt beslutsfattande, uppfattningar och attityder kan göra oss till bättre – och mer rationella och mindre lättmanipulerade beslutsfattare.

 

Var: Västmannagatan 15, Stockholm

När: 3 maj | Frukost från 8.00, seminariet börjar 8.30.

OSA senast 28 april.
Varmt välkommen!

Seminarier hos Edenvik

Under många år har vi bjudit in personer vi ser upp till och tycker är intressanta till seminarier. Delvis för att få lära oss om nya ämnen och delvis för att få en chans att umgås med våra vänner. Vi vill alltid lära oss nya saker och förstå mer! Därför utökar vi nu antalet tillfällen och har valt att blanda både kunskap kopplad till vår bransch med ämnen som vi helt enkelt tycker är intressanta. Vi kallar våra seminarium för ON– och OFF-seminarium.

ON-seminarium

 

Föreläsningar och seminarier som du har direkt nytta av i ditt arbete. Målet är att du ska få ny kunskap, vilja tänka nytt och testa något annorlunda – obligatoriskt helt enkelt!

OFF-seminarium

 

Seminarier och föreläsningar som berikar ditt liv och förmår dig att tänka i nya dimensioner både privat och på ditt arbete. Ganska obligatoriskt med andra ord!

Tidigare seminarier

Vi bjuder på intressanta ämnen och spännande föreläsare som berör aktuella områden. Här kan du se några av de seminarier vi genomfört.

Hör av dig så får du en inbjudan nästa gång.

Fredrik Sträng talade om Ledarskap på liv och död
Stefan Nilsson från Trendgruppen, berättade om Trender 2017
Stefan Engeseth
talade om Sharkonomics
Anders Parment talade om Hållbar marknadsföring – hållbarhet i ett ohållbart sammanhang.
Benoit Passard talade om No magic, no margins!
Fredrik Hallberg från Vizeum talade om The end of marketing as we know it
Erik Modig från Handels i Stockholm berättade om vilken reklam som ger mest effekt
Cecilia Perlind TNS Sifo, som talade om Modern sponsringsstrategi
Gunilla Bergh Engage Marketing, talade om Marknadsavdelningen 2.0
David Gajland PriceWaterhouseCoopers, som talade om Varumärkesvärdering
Mats Lindgren Kairos Future, som talade om Trenders spridning
Ola Larsson talade om 80-talisterna kommer!

Olle Rossander förde en diskussion kring Etik, moral och varumärken
Leif Börjesson diskuterade vilka krav som ställs av Morgondagens konsument
Annika Åström SIK, berättade om Sensorikens betydelse för produktframgångar
Lars Strannegård Handelshögskolan/Uppsala universitet, talade om En estetiserad ekonomi
Pär Ström visionär, författare, samhällsdebattör och ledamot av regeringens IT-råd visionerade om NFC, Near Field Communication
Johnny Sundin pratade om kreativitet under temat Happy Brain
Magnus Daar och Ralph Strandberg advokater från Flood advokatbyrå, höll en workshop hos Edenvik på temat Innovativa förhandlingsstrategier
Mats Lindgren Kairos Future pratade om Sociala medier, framtidens kunskapskälla
Jan Fager Sveriges Marknadsförbund pratade Om lotterier, marknadsrätt och sales promotion