/25 januari

Trendseminarium 2018!

Nytt år och nya möjligheter, som man brukar säga. På Edenvik har vi en härlig tradition där vi börjar året med nya möjligheter och kunskaper tillsammans med trendexperten Stefan Nilsson. Han kommer återigen guida oss genom årets trender och olika do’s and dont’s vi ska vara uppmärksamma på. Årets trender är The Westwood Effect, CMYK Smack, Dusk, Saturday Satori och Baroque Baby. Genom dessa kommer vi lära oss alltifrån hur aktivism är det nya svarta, hur vi inreder våra hem för att få ett hälsosammare liv och hur den minimalistiska designen ersätts av mer barocka inslag. Och mycket mer, såklart! Du är välkommen från 16.00 för mingel. Seminariet börjar 17.00 och kvällen fortsätter sedan med after work, självklart med trendenligt tilltugg. Vi ses då!

Datum: 25 januari 2018
Plats: Västmannagatan 15
Tid: Mingel från 16.00

Anmäl dig i tid, vi har begränsat antal platser!

Om Stefan Nilsson

Stefan Nilsson är Sveriges mest mediala trendexpert och återkommer regelbundet i TV, radio och tidningar. Konstant på resande fot spanar han efter nya företeelser och fenomen inom inredning, design, mode, mat och annat som vi drömmer om. Dessutom driver Stefan Designgalleriet som ligger mitt i Stockholm och visar utställningar med unga fristående formgivare liksom utställningar med etablerade designföretag.

Seminarier hos Edenvik

Under många år har vi bjudit in personer vi ser upp till och tycker är intressanta till seminarier. Delvis för att få lära oss om nya ämnen och delvis för att få en chans att umgås med våra vänner. Vi vill alltid lära oss nya saker och förstå mer! Därför utökar vi nu antalet tillfällen och har valt att blanda både kunskap kopplad till vår bransch med ämnen som vi helt enkelt tycker är intressanta. Vi kallar våra seminarium för ON– och OFF-seminarium.

ON-seminarium

Föreläsningar och seminarier som du har direkt nytta av i ditt arbete. Målet är att du ska få ny kunskap, vilja tänka nytt och testa något annorlunda – obligatoriskt helt enkelt!

OFF-seminarium

Seminarier och föreläsningar som berikar ditt liv och förmår dig att tänka i nya dimensioner både privat och på ditt arbete. Ganska obligatoriskt med andra ord!

Tidigare seminarier:

Jan Fager

Så hanterar du EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR!
Den nya dataskyddsförordningen, GDPR, är ett EU-direktiv som träder i kraft 25 maj nästa år. Med denna nya förordning kommer nya regler ni behöver ta hänsyn till. Företag som blundar för GDPR kommer kunna råka ut för dryga böter, närmare bestämt 20 miljoner euro, eller på upp till 4 % av den totala globala årsomsättningen. Juristen Jan Fager, besökte oss på Edenvik den 16 november benade ut vad som kommer gälla när GDPR träder i kraft. Här följer vår summering och förslag på tillämpning.
Läs hela artikeln

Anton Westbergh från Coffee Stain Studios

Goat Simulator: Kreativa projektet som blev miljonsuccé
Tillsammans med sina kompisar startade Anton Westbergh Coffee Stain Studios samtidigt som han studerade vid Högskolan i Skövde. Goat Simulator var ett kreativt sidoprojekt som skulle inspirera alla på företaget men blev det spel som tog Coffee Stain Studios ut globalt och idag är de ett utav spelvärldens hetaste företag.
Läs hela artikeln

Richard Wahlund

Beslutfattandets psykologi
Varje dag fattar vi tusentals stora och små beslut; sitta, stå, delta, köpa, avstå, luncha asiatiskt eller franskt osv. Frågeställningen är om vi fattar beslut baserat på vår egen slutledning eller låter oss påverkas i större utsträckning än vad vi själva tror.
Läs hela artikeln

Tidigare seminarier

Vi bjuder på intressanta ämnen och spännande föreläsare som berör aktuella områden. Här kan du se några av de seminarier vi genomfört. Hör av dig så får du en inbjudan nästa gång.

Fredrik Sträng talade om Ledarskap på liv och död Stefan Nilsson från Trendgruppen, berättade om Trender 2017 Stefan Engeseth talade om Sharkonomics Anders Parment talade om Hållbar marknadsföring – hållbarhet i ett ohållbart sammanhang. Benoit Passard talade om No magic, no margins! Fredrik Hallberg från Vizeum talade om The end of marketing as we know it Erik Modig från Handels i Stockholm berättade om vilken reklam som ger mest effekt Cecilia Perlind TNS Sifo, som talade om Modern sponsringsstrategi Gunilla Bergh Engage Marketing, talade om Marknadsavdelningen 2.0 David Gajland PriceWaterhouseCoopers, som talade om Varumärkesvärdering Mats Lindgren Kairos Future, som talade om Trenders spridning Ola Larsson talade om 80-talisterna kommer!
Olle Rossander förde en diskussion kring Etik, moral och varumärken Leif Börjesson diskuterade vilka krav som ställs av Morgondagens konsument Annika Åström SIK, berättade om Sensorikens betydelse för produktframgångar Lars Strannegård Handelshögskolan/Uppsala universitet, talade om En estetiserad ekonomi Pär Ström visionär, författare, samhällsdebattör och ledamot av regeringens IT-råd visionerade om NFC, Near Field Communication Johnny Sundin pratade om kreativitet under temat Happy Brain Magnus Daar och Ralph Strandberg advokater från Flood advokatbyrå, höll en workshop hos Edenvik på temat Innovativa förhandlingsstrategier Mats Lindgren Kairos Future pratade om Sociala medier, framtidens kunskapskälla Jan Fager Sveriges Marknadsförbund pratade Om lotterier, marknadsrätt och sales promotion